Vorbind despre arta teatrala si dramaturgica, Vasile Lovinescu a facut o schema a teatrului antic in care explica partea vizibila si invizibila a vietii, precum si linia de delimitare, puntea. Astfel, plecand de la ideea Oului Divin, Omphalus-ul, face o sectiune transversala si obtine mai multe cercuri concentrice. Pentru o mai buna vizualizare, luam exemplul Omphalus-ului pe care este incolacit sarpele evolutiei. E mai bine sa redau, insa, cuvintele sale: “Aceasta miscare expansiva si constrictiva a posibilitatilor punctului constituie un Vortex spiroidal, identificat cu si simbolizat in cosmogonia orfica de Oul Lumii. Daca facem doua sectiuni cruciale in Oul Lumii, una printr-un plan longitudinal, alta printr-un plan transversal, adica vertical si ecuatorial, perpendiculare unul pe altul, traversand Sferoidul prin centrul lui, il impartim in patru sferturi (…) Cercurile concentrice inlocuiesc spirala care, avand pas infinitezimal, nu este figurabila”. Extragand jumatatea superioara a acestor cercuri concentrice se obtine o gama de semicercuri. “Jumatatea extrasa este privita de sus, din inaltimea Cerului, din zenit, cum se cuvine unei intelectii transcendente proiectata pe pamant.” Si se obtine un amfiteatru. In afara de amfiteatru, acolo unde actorii purtau masti pentru a juca o identitate a zeilor si pentru a-si arata adevarata fata zeilor, evreii au mostenit sfesnicul specific religiei iudaice, numit MENORA sau HANUKA. Diferenta aparenta este numarul bratelor. Primul are 7 brate, al doilea are 9 brate. In imaginea de mai sus este un MENORA datand de acum 2000 ani descoperit pe undeva pe unde nu am avut rabdare sa caut. Oricum. Interesant este faptul ca daca intregim cercul si adaugam partea superioara a acestui Menora, se formeaza 3 cercuri concentrice cu un nucleu. Intalnim asta nici mai departa, nici mai aproape decat pe mormantul domnitorului Grigore Dimitrie Ghika, despre care am amintit astazi, in incinta curtii bisericii Teiul Doamnei Ghika din Bucuresti. Nucleul, observam ca este fluturele iesit din stadiul de larva. Opt brate inseamna 4 cercuri. Praguri? Cel mai probabil. In orice caz, atentia a ramas prinsa de modelul intalnit la biserica Draganescu de langa Bucuresti, acolo unde si-a petrecut o parte semnificativa din viata Sfantul Arsenie Boca. Iata mai jos cum arata: Aceasta are 10 brate, deci 5 cercuri. Se pare ca treaba este suficient de veche cat sa nu apartina unei religii anume cat tuturor. Sa vedem daca ne pridem. Putem lua ca atare numarul bratelor si numaram 7,9 si 11. Numerele sunt dificile si alambicate, marja de eroare este mult prea mare pentru a risca o operatiune bazata pe supozitii. Insa, pare destul de apropiat cu sistemul solar in care ne aflam. Sa aruncam o privire. 18 brate. Dar asemanarea este izbitoare. Sa insemne bratele un sistem planetar cu 7, 9 sau 11 planete gravitand in jurul unui centru? Abandonam pentru putin aceasta traiectorie pentru a putea arunca o privire mai ampla. Analizand cuvantul MENORA si impartindu-l in MEN si ORA am aflat ca MEN in ebraica inseamna barbati, iar ORA il gasim in latina insemnand rugaciune. Daca mizam pe intuitie si apelam la o alta religie, putem avea o simbolistica mult mai clara, insa la fel de ambigua. Iata un fel de Menora hinndusa. Analizand sfesnicul de acum 2000 de ani, observam ca bratul principal este chiar constelatia numita Sceptrum Brandenburgium. Pe baza sfesnicului, pe piedestal, se afla cateva icoane ale unor constelatii. Una dintre ele este Cetus, balena. Soarta face ca Cetus sa se afle in imediata apropiere a constelatiei Sceptrum Branderburgium si mai mult, chiar pe “nasul” sau, se afla steaua luminoasa MENKAR. Diferenta dintre MENKAR si MENORA o reprezinta ultimul grup de litere. Am gasit KAR ca insemnand in limba turca Zapada sau sanctiune in poloneza. Mai este tradus si prin gaurile nasului prin care respi ra pestii. Mizez pe turca datorita artefactelor pe care Turcia le ascunde. Iata, ce poate fi mai frumos decat asemanarea dintre ZAPADA si RUGACIUNE? Deci, pana la urma, se face referire la un sistem planetar. Hanuka suna foarte mult a Anunnaki si daca veti compara icoanele de piatra ale zeilor Anunnaki cu cele care il reprezinta pe Hiram (figura legenda a masonilor) veti gasi o asemanare. Partea mistica a acestui aranjament din templul iudaic poate fi urmatoarea: jumatatea zeilor nu este vizibila muritorilor. Intre cele doua jumatati este o linie de foc si numai cei care renunta la sine precum actorii pe scena pot transcede cele doua lumi. Pana atunci, citandu-l pe C. S. Lewis, “zeii ne vor arata fata cand si noi vom avea o fata”.
luni, 24 septembrie 2018
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu